Bilderberg: The Movie (2014)

Alternatieve titel: Bilderberg: De Film

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Jake Bexx
met Denis Healey en Michael Meacher

Sinds 1954 hebben 's werelds machtigste en invloedrijkste mensen uit de politiek, financiën, royalty's, het bedrijfsleven, het bankwezen en de media zich elk jaar verzameld om dingen te bespreken waarover het grote publiek nog steeds niets mag weten. De documentaire “Bilderberg” bevat interviews van enkele van de weinige vooraanstaande experts in de Bilderberg-groep, waaronder Guardian-journalist Charlie Skelton, de journalist van Russia Today, Tony Gosling, parlementslid Michael Meacher, en AFP-journalist Mark Anderson. Omdat er geen huidige Bilderberg-leden bereid zijn te discussiëren over wat er tijdens deze bijeenkomsten gebeurt, wordt in de film ook gewezen ex-kanselier en oprichter van de Bilderberg-groep, Lord Denis Healey, aan het woord gelaten.