I Was a Yazidi Slave (2018)

Hongarije
Documentaire

geregisseerd door David Evans

In juni 2014 bezetten IS-strijders grote gebieden van Syrië en Irak. De jezidi-nederzettingen rond het Sinjargebergte werden volledig onder de voet gelopen. De mannen werden vermoord, de jonge vrouwen werden tot slaaf gemaakt. Deze documentaire vertelt het verhaal van twee jezidi-vrouwen die door IS gevangen zijn genomen. Maar zij konden ontsnappen dankzij de hulp van een bijzondere traumadeskundige. Hij bracht duizend vrouwen en meisjes, allemaal slachtoffers van seksueel geweld, van de Iraakse vluchtelingenkampen naar zijn kliniek in het Zwarte Woud.