El Viaje Extraordinario de Celeste García (2018)

Alternatieve titel: The Extraordinary Journey of Celeste Garcia

Cuba / Duitsland

geregisseerd door Arturo Infante
met María Isabel Díaz Lago, Omar Franco en Néstor Jiménez

Celeste leidt een rustig bestaan in Havana. Haar parttime baan bij het planetarium houdt haar bezig. Thuis treft ze haar onbedachtzame volwassen zoon die haar negeert. Haar zelfzuchtige zuster bezoekt haar alleen als ze iets nodig heeft. Op een dag kondigt de regering het verrassende nieuws aan dat buitenaardse wezens op aarde hebben geleefd en dat deze terugkeren om mensen uit te nodigen om naar hun wereld te komen. Celeste had altijd al gedacht dat haar 'Russische' buurvrouw Pauline excentriek was, maar ze beseft nu dat haar vriendin echt van een andere planeet komt. Terwijl mensen zich haasten om te worden geselecteerd in een buitenaardse loterij, ontdekt Celeste dat Pauline haar een persoonlijke uitnodiging heeft nagelaten. Tot ieders verbazing gaat ze erop in.