Settlers (2000)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Sean McAllister

Een dubbelportret van een joodse en een Palestijnse inwoner van Jeruzalem. Ali Jiddah is een voormalig Palestijns terrorist die 17 jaar achter tralies heeft doorgebracht omdat hij een bomaanslag plande in Jeruzalem, de stad waar hij nu werkzaam is als gids voor toeristen. Zijn excentrieke joodse buurman, Dov, is een volgeling van een hippie-rabbijn en vergaarde een kapitaal als radioster in New York en wil in Jeruzalem een nieuw leven beginnen. In een miljoenenstad volgen beiden hun eigen weg...