Shin Kamen Rider (1992)

Alternatieve titels: Shin Kamen Raidā: Purorōgu | Shin Kamen Rider: Prologue | 真・仮面ライダー 序章(プロローグ)

1 stem

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Makoto Ishikawa en Makoto Tsuji
met Kohisa Ishikawa, Yumi Nomura en Joe Onodera

De jonge Shin Kazamatsuri is de zoon van een wetenschapper. Hij ondergaat een bijzonder experiment. De bijbehorende tests hebben als gevolg dat Shin kan veranderen in een krachtige sprinkhaan. Al snel krijgt hij een geheimzinnige en kwaadaardige organisatie achter hem aan. Shin moet zijn nieuwe krachten nu gebruiken om terug te vechten.

avatar van Chainsaw
Het schijnt best wel een ding te zijn, dat Shin Kamen Rider- spul. Ik had er nog nooit van gehoord, maar er zijn dus series, speelgoed, comics en films van deze sprinkhaan-superheld. Ik stuitte toevallig op deze film, een soort stand-alone film, die gelukkig zonder enige voorkennis te kijken is. Het verhaal is niet echt bijzonder en gaat zoals zoveel superheldenfilms; wetenschappelijke experimenten zorgen ervoor dat een jongen zich kan transformeren in een sprinhaan-meneer. En dan is hij supersterk, kan hij hoog springen en knokt hij wat in het rond. Deze knokpartijen zijn erg geestig en ook de transformatie-scènes zijn leuk gedaan. Er zit behoorlijk wat geneuzel, romantisch gezeur en gepraat van slechteriken tussendoor, dus non-stop vermaak is het niet. Het is zelfs geregeld even doorbijten. Maar als eenmaal die sprinkhaan verschijnt is het bijzonder geestig. Een soort rated R Power Rangers.

2,5 sterren.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zag net een te gekke body transformation scene langskomen, deze gaat op het lijstje!