Remélem Legközelebb Sikerül Meghalnod:) (2018)

Alternatieve titels: Hope You'll Die Next Time | RLSM

1 stem

Hongarije
Komedie / Drama

geregisseerd door Mihály Schwechtje
met Szilvia Herr, Kristóf Vajda en Csaba Polgár

Eszter, 16 jaar, is stiekem verliefd op haar leraar Engels, terwijl Peter, ook 16 jaar, hopeloos verliefd is op Eszter. Op een dag vertelt de leraar dat hij de school zal verlaten om vervolgens naar Londen te gaan. Ezter ontvangt een e-mail van hem hierover. Dan begint een online affaire die resulteert in seksueel misbruik.

Film over (obsessieve) tienerromantiek, sexting en de voorspelbare gevolgen van cyberbullying. Het interessante thema wordt goeddeels de nek omgedraaid door matig acteer- en camerawerk. Hoewel enigszins een tegenvaller, toch wel aan te bevelen aan studenten en middelbare scholieren.