Durakam Zdes Ne Mesto (2015)

Alternatieve titel: No Place for Fools

Rusland / Bulgarije
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Oleg Mavromatti

'We moeten onze kinderen niet weggeven aan buitenlanders en homoseksuelen', aldus Sergej Astahov in de aan hem gewijde documentaire “No Place for Fools”. Een paar maanden voor deze uitspraak was Astahov zelf nog openlijk homo. De documentaire is opgebouwd uit filmpjes die hij op zijn blog postte. We zien hem de moderne Moskouse shopping mall prijzen, de genoegens van homoporno bezingen en allerlei lijstjes maken - van zijn favoriete liedjes tot zijn ziektes. Een van die 'ziektes' is volgens hem zijn homoseksualiteit. Tussen de regels door wordt langzaam duidelijk dat Astahov opgenomen werd in een psychiatrische kliniek om hem te genezen van zijn vermeende 'ziekte'.