Wasted Eggs (2018)

Japan

geregisseerd door Ryo Kawasaki
met Mitsue Terasaka, Sora Kawai en Chieko Misaka

Junko is bijna dertig en nadert de houdbaarheidsdatum die geldt in de traditionele Japanse samenleving. Ze voelt dan ook de druk: zonder een potentiële partner en zonder een kinderwens besluit ze eiceldonor te worden. Ze doet dat niet uitsluitend vanwege de prijs, een trip naar Hawaï, waarmee een succesvol donorschap wordt beloond. Bij het adviesgesprek ontmoet ze Aki, die soortgelijke plannen heeft. Samen ontdekken ze hoe de concurrerende sociale en evolutionaire regels menselijke relaties kunnen bemoeilijken in een traditionele samenleving.