Güvercin Uçuverdi (2015)

Turkije

geregisseerd door Selami Genli en Onur Kocal

De buschauffeur Yüksel Güvercin heeft zijn hele leven piloot willen worden, maar helaas is dit nooit gelukt. Yüksel woont samen met zijn moeder die jaren geleden blind is geworden na een ongeluk. Zijn moeder denkt dat haar zoon piloot is geworden en wil met hem vliegen als ze eindelijk weer kan zien. Om zijn leugentje om bestwil ongedaan te maken, moet Yüksel zo spoedig mogelijk een piloot worden. De oogoperatie van zijn moeder is al over een paar dagen. Ook wil Yüksel graag trouwen met Sema, maar Sema’s vader geeft hen geen toestemming om te huwen. In plaats daarvan wil hij Turgut als zijn schoonzoon, Yüksel's aartsrivaal, een co-piloot. Door deze strijd komt Yüksel in een leuk avontuur terecht, vol verrassingen.