Rewizyta (2009)

Alternatieve titel: Revisited

Polen

geregisseerd door Krzysztof Zanussi
met Maja Komorowska, Daniel Olbrychski en Jan Nowicki

Regisseur Krzysztof Zanussi wil graag te weten komen hoe het filmpersonages is vergaan sinds het einde van de filmproductie, -verdeling en -receptie. Hiervoor schakelt hij de hulp in van een acteur uit zijn vorige film 'Serce na Dloni' ('With a Warm Heart' )en stuurt hij hem naar een aantal acteurs uit de Poolse cinema zoals Zbigniew Zapasiewicz, Malgorzata Zajlczkowska en Daniel Olbrychski. Niet enkel zij worden geïnterviewd, ook hun personages krijgen het laatste woord. Dit alles resulteert in een experiment waarin filmklassiekers een tweede leven krijgen in een eigentijdse film.

Malick
Zanussi keert terug naar de hoofdpersonen van Family Life, Camouflage en Constancy. Te zien op het aanstaande IFFR - lijkt me een buitenkansje.