Hotel Império (2018)

Alternatieve titel: Empire Hotel

Portugal / China

geregisseerd door Ivo Ferreira
met Margarida Vila-Nova, Rhydian Vaughan en Tiago Aldeia

De Portugese Maria heeft altijd haar thuis gevonden in het Empire Hotel in de wijken van het Chinese Macau. Nu haar vader een dagje ouder wordt, rust de zorg en leiding over het aftandse hotel op haar schouders en die van haar Chinese moeder. Onder hun gasten bevinden zich prostituees, daklozen en werkloze operazangers. Het gezin krijgt dagelijks aanbiedingen van kopers die al snel in dreigementen ontaarden. Bovendien checkt sinds kort de mysterieuze Chu in die een ongezonde interesse in Maria toont. Een man die misschien wel het plan opvat om het leven van het gezin te verwoesten.