Doom Room (2019)

Horror

geregisseerd door Jon Keeyes
met Debbie Rochon, Nicholas Ball en Hayden Tweedie

Een vrouw wordt wakker in een kleine kamer en kan zich niet herinneren hoe ze er beland is. Ze kan niet ontsnappen en wordt geterroriseerd door bovennatuurlijke entiteiten. De vrouw zal uit moeten zoeken wie ze is en hoe ze in de kamer terechtgekomen is.

Njah.

We kennen dit soort filmpjes ondertussen wel natuurlijk, maar op zich kan het best wat zijn. Keeyes zit ook niet verlegen om enkele goeie ideetjes, hij durft er in ieder geval een conceptueel, doorgedreven werkje van te maken. Tot dusver het goede nieuws.

Probleem is dat Keeyes zich ook graag als schrijver en regisseur ziet, maar daar absoluut geen talent voor heeft. Kleurgebruik en setting zijn nog wel oké (maar makkelijk, want er is slechts één ruimte), maar acteerwerk, camerawerk, soundtrack en editing zijn allemaal ver ondermaats. Net als de dialogen trouwens, al kan dat ook wel aan de acteurs gelegen hebben.

Het zorgt ervoor dat de film duidelijk érg graag wel, maar jammer genoeg nooit sfeervol wordt. Het is een goedkoop ogend, brak in elkaar gezet stukje horror dat naar het einde toe ook een véél te makkelijke uitweg zoekt. Sowieso waren halverwege de meeste leuke ideetjes toch al opgebruikt, het tweede deel is zo mogelijk een nog grotere teleurstelling.

Keeyes mag best aanschuiven bij een brainstorm sessie, maar laat anderen aub het filmische werk opknappen.