Yukiko (2018)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Young Sun Noh

“Kun je rouwen om iemand aan wie je geen herinneringen hebt?” Die vraag duikt op in deze kalme caleidoscoop van intieme impressies en associaties die drie vrouwen met elkaar verbindt. Regisseur Young Sun Noh zelf, haar moeder, die geboren werd in Korea en er nog altijd woont, en haar Japanse grootmoeder die, tijdens de Japanse bezetting van Korea, naar Seoul trok om zich bij haar Koreaanse geliefde te voegen. Kort na de geboorte van een dochter keerde ze alleen naar Tokio terug. Er is nauwelijks iets over haar bekend.