Wongar (2018)

Servië
Documentaire

geregisseerd door Andrijana Stojkovic

De Servisch-Australische schrijver B. Wongar (Sreten Božić) ontvluchtte zijn vaderland Joegoslavië in de jaren vijftig, werkte in Parijs samen met Jean-Paul Sartre en Simone de Beauvoir en belandde uiteindelijk in 1960 in Australië. Daar woont hij nog altijd, op een afgelegen plek samen met zijn zes dingo’s. De Servische filmmaker Andrijana Stojković volgt Wongar in zijn chaotische huishouden, gedomineerd door oude kranten, zwart-witfoto's van Aboriginals en een oude typemachine.