White Right: Meeting the Enemy (2017)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Deeyah Khan
met Deeyah Khan, Brian Culpepper en Pardeep Kaleka

Filmmaker Deeyah Khan, dochter van een Pakistaanse immigrant in Noorwegen, was zes jaar oud toen zij met haar vader de eerste betoging tegen racisme bezocht. Zijn belofte dat vooroordelen en onverdraagzaamheid snel verleden tijd zouden zijn, is dertig jaar later nog steeds niet ingelost. Verdeeldheid zaaiende populistische retoriek tast het politieke debat aan in westerse democratieën. Khan wil weten waarom dit zo is en gaat in gesprek met vertegenwoordigers van de alt-right-beweging in Amerika, zoals Richard Spencer en Jeff Schoep, de leider van de grootste neonazi-organisatie.