Lost in Mobius (2018)

China
Mystery / Thriller

geregisseerd door Peng'Ao Chen, Anqi Liu en Anthony Zhang
met Quni Ciren, Jinlong Huang en Nuonuo Li

Zhou Ye krijgt van haar vriend een reisje cadeau. Hij heeft een prachtige locatie gevonden waar ze samen een weekend kunnen logeren. Het betreft het huis van een horrorschrijfster, maar al snel blijkt dat er vreemde zaken gaande zijn in het huis. Zhou Ye wordt bespioneerd, maar ze is telkens te laat om te achterhalen wie haar de hele tijd achtervolgt.

Goed.

Maar het is wel iets teveel een filmpje gemaakt voor de thuismarkt. Da's vooral duidelijk wanneer het mysterie zich begint te ontspinnen. Het eerste half uur is fijn opgezet, maar als duidelijk wordt dat we weer met een time loop te maken hebben is het vervolg té makkelijk zelf in te vullen en verslapte m'n aandacht wat.

Nu zijn er in China zeer weinig van dit soort films, maar wie er een paar gezien heeft weet gewoon waar het allemaal naartoe werkt. De uitvoering is verder ook niet feilloos, wat wel nodig is aangezien we hetzelfde stukje plot een keer of 4-5 doormoeten. Het had net wat spannender en strakker gemogen.

Toch valt er ook nog genoeg te genieten. De cast is best oké, de setting is interessant en de stukjes animaties tussendoor voegen ook wel iets toe. Er zitten voldoende leuke dingetjes in deze Lost in Mobius, het enige wat mist is echt de basiskwaliteit die een film als deze van begin tot einde spannend kan houden. Maar daar hebben wel meer films in deze niche last van, dus wie het graag ziet kan met deze niet zo heel veel verkeerd doen.