As-Sekka (2018)

Alternatieve titel: Railway Men

Tunesië / Zwitserland / Frankrijk / Qatar
Documentaire

geregisseerd door Erige Sehiri

De Tunesische Nationale Spoorwegmaatschappij is een van de oudste en rijkste staatsondernemingen van Tunesië. Vijf medewerkers laten een minder florissante kant van het bedrijf zien. Na de euforie van de Jasmijnrevolutie is er helaas nog weinig veranderd. Men draait lange overuren op ’s lands meest beruchte spoorlijn en het haperende materieel is onbetrouwbaar. Het gevolg: je bent je leven als reiziger en als medewerker niet zeker. Maar hoe kan het leven van deze Tunesiërs verbeteren als ze niet de mogelijkheden én vrijheden hebben om misstanden aan de kaak te stellen?