Zhao Dao Ni (2018)

China
Drama / Mystery

geregisseerd door Yue Lü
met Chen Yao, Yili Ma en Wenkang Yuan

De hardwerkende advocate Jie Li is met haar ex-man verwikkeld in een venijnig voogdijgevecht over haar dochtertje van twee jaar, dat voor de dagelijkse zorg is toevertrouwd aan het kindermeisje Fang Sun. Wanneer Jie op een avond thuiskomt van haar werk, zijn haar dochtertje en Fang spoorloos verdwenen. Een beroep op de politie levert weinig op en daarom gaat Jie zelf op onderzoek uit…

Een drama met twee gezichten. In het eerste deel wordt uitgebreid aandacht besteed aan de moeder van het verdwenen meisje. Het vervolg richt zich met flashbacks vooral op de nogal dubieuze achtergrond van het kindermeisje.
Het is jammer dat de regisseur allerlei dwaalsporen bewandelt, waardoor de film vooral in het middengedeelte alle kanten opschiet en een overdaad aan losse eindjes genereert. Gaandeweg krijgt het verhaal desondanks een thrillerachtig karakter. De van lieverlee opgebouwde spanning maakt dan ook veel goed.