The Potato Eaters (2018)

Alternatieve titel: Едоки картофеля

Rusland
Documentaire

geregisseerd door Dina Barinova

De straatarme grootmoeder Svetlana woont met opa Victor, hun zoon Sergej en de kleinkinderen in een krap huis in een halfverlaten Russisch dorp. Ze zijn een hedendaagse variant op Van Goghs 'De Aardappeleters' – samen met kool zijn piepers dagelijkse kost. Svetlana maakt zich voortdurend zorgen over het terugbetalen van de schulden. Ze is de spil van het stressvolle huishouden, waar elke roebel moet worden omgedraaid, terwijl haar man de hele dag dronken rondhangt. De moeder van de kinderen is afwezig.