Fotografías (2007)

Argentinië
Documentaire

geregisseerd door Andrés Di Tella

Andrés Di Tella is de zoon van een Argentijnse vader en een Indiase moeder. Binnen het gezin, dat in Londen en Argentinië woonde, was haar nationaliteit een non-issue. Nu zijn moeder niet meer leeft en hij zelf een zoontje heeft, verbaast het hem dat hij vroeger niet de minste of geringste belangstelling had voor zijn moeders vaderland – alhoewel het racisme dat hij als kind ervoer veel verklaart. Beginnend in Argentinië en eindigend in India probeert Di Tella, via ontmoetingen met vrienden en familieleden van zijn moeder en gesprekken met zijn vader, dichter bij dit verwaarloosde deel van zijn familiegeschiedenis te komen. Hoe was het voor zijn moeder om haar familie en alles wat ze kende op te geven? En wat betekent dat onbekende en onbeminde land na al die jaren nu eigenlijk voor hemzelf?