Pat a Mat: Zimní Radovánky (2018)

Alternatieve titel: Buurman & Buurman: Winterpret

Tsjechië
Animatie / Familie

geregisseerd door Marek Benes

De winter kan super leuk zijn, maar voor de buurmannen zorgt het juist voor problemen. De geliefde buurmannen gaan weer op hun eigen manier aan de slag om van alles een succes te maken. Het is weer genieten van het gestuntel van de beide buurmannen, die zelf juist vinden dat ze zo handig zijn. Het versieren van de kerstboom gaat niet zoals gepland, ook is het huis versieren moeilijker dan de buurmannen dachten. Als ze kerstkoekjes proberen te bakken, zetten ze per ongeluk het huis in vuur en vlam. Maar gelukkig is er ook tijd voor cadeautjes en daar zijn de buurmannen gek op. Kortom, er is deze winter weer genoeg werk aan de winkel voor Buurman en Buurman.

avatar van jarno1975
Compilatie van aantal korte filmpjes en dus niet een aaneengesloten verhaal. Speelt wel allemaal af in de winter rond Kerst en Oud&Nieuw. Vergeleken met de (oudere) korte filmpjes beetje een tegenvaller. Maar ons zoontje van 3 heeft zich goed vermaakt. Speelduur van een uur is dan ook prima voor de kleintjes.

avatar van Fisico
Op zich vind ik Buurman & Buurman nog best leuk. Maar deze film is minder geslaagd. Een film kan je het nauwelijks noemen met allemaal aparte sketches. Thema wel winters met Kerst en oudejaar. Hier en daar wat leuke dingen, maar in zijn geheel kon het toch beter. Van een “film” is er eigenlijk nauwelijks sprake.