Shi Wai Tao Yuan (2018)

Alternatieve titel: The Land of Peach Blossoms

China
Documentaire

geregisseerd door Mingying Zhou

In een van de wolkenkrabbers van de Chinese stad Chongqing is een uniek restaurant gevestigd. Wie dineert aan de grote ronde tafel, wordt opgenomen in een spectaculaire show met dans en martial arts, geïnspireerd door oude tradities en hedendaags patriottisme. De oprichter en autoritair leider van het bedrijf, een verveeld kijkende kettingroker, dwingt achter de schermen een strikt collectivisme af. Eigen opvattingen zijn uit den boze, doen en denken zoals de Leider voorschrijft, is zaligmakend. The Land of Peach Blossoms volgt de gang van zaken een aantal maanden en laat in observerende stijl zien hoe ver de veelal jonge personeelsleden in deze hersenspoeling meegaan.