In Search... (2018)

Duitsland / België / Kenia
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Beryl Magoko

Het is niet het onderwerp, maar deze persoonlijke film roept de vraag wel op: waarom laten moeders toe dat hun dochters worden besneden? De in Duitsland woonachtige Keniaanse regisseur Beryl Magoko koos er als jong meisje, onder druk van leeftijdgenoten, zelf voor om zich te laten ‘besnijden’. Ze dacht dat het gewoon een overgangsritueel was. Waarom vertelde niemand haar hoe pijnlijk en vernederend het zou zijn? Nu ze weet van het bestaan van reconstructieve operaties, twijfelt ze of dit haar kans is om zich weer compleet te voelen. Of maakt ze dan wederom een vreselijke fout?