Hungary 2018 (2018)

Hongarije / Portugal
Documentaire

geregisseerd door Eszter Hajdú
met Ferenc Gyurcsány en Viktor Orbán

Achtentwintig jaar na de val van het communisme staat Hongarije aan de vooravond van de presidentsverkiezingen op een politiek kruispunt. Blijft Viktor Orbán met zijn Fidesz-partij aan de macht en gaat het land weer vier jaar van rechts-nationalistisch populisme tegemoet? Of komt voormalig minister-president Ferenc Gyurcsány met zijn linkse, pro-Europa-partij aan de macht? Filmmaker Eszter Hajdú volgde beide campagnes, maar kreeg bovendien toegang tot het persoonlijke leven van Gyurcsány.