La Ciudad Oculta (2018)

Alternatieve titel: The Hidden City

Spanje / Frankrijk / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Victor Moreno

Deze documentaire toont een afdaling naar de 'ingewanden' van Madrid. Het enorme labyrint van tunnels, riolen en metrostations is een immens spinnenweb waar de stad op rust en waar we van afhankelijk zijn. Deze griezelige ondergrondse plek is ook de habitat van ratten, katten en uilen. Zo wordt deze onderbuik van een stad een organisme op zichzelf. Tastend langs donkere, raadselachtige tunnels die gemaakt lijken om erin te verdwalen, toont deze film een wereld die normaal aan ons oog wordt onttrokken.