Yrittäjä (2018)

Finland
Documentaire

geregisseerd door Virpi Suutari
met Maija Itkonen, Reetta Kivelä en Akseli Laine

Ondernemen in Finland vandaag de dag kan zwaar zijn, maar biedt ook kansen. Een hechte familie reist met kermisattracties het land af. Ook verkopen ze, al reizend, vlees uit eigen slagerij. Alle kinderen dragen manmoedig hun steentje bij, maar toch heeft het gezin moeite om het hoofd financieel boven water te houden. De bedenkers van een nieuwe vleesvervanger hebben daar weinig last van: hun product verovert zelfs de Chinese markt. Maar tijd voor een privéleven is er amper. Waar de kermisfamilie zaken aan de opklaptafel van hun camper bespreekt, vliegen de dames de hele wereld over om met talloze investeerders te vergaderen.