Diagnosis (2018)

Polen
Documentaire / Drama

geregisseerd door Ewa Podgórska

Vroeger was het een bruisende plek waar alles mogelijk leek, inmiddels is die droomstad vervaagd. De openingstekst van Diagnosis lijkt een portret van een kaalgeslagen metropool aan te kondigen, maar de Poolse filmmaker Ewa Podgórska blijkt een veel groter plaatje te gaan schetsen. Terwijl de camera langzaam achteruit glijdt door een verlaten straat, klinkt de stem van een therapeut die op het onderbewustzijn van zijn patiënten inpraat. Als de stad een dier was, welk dier zou het dan zijn? Uiteenlopende mensen geven intuïtief antwoord.