Hare Tokidoki Satsujin (1984)

Alternatieve titels: Fine, with Occasional Murders | 晴れ、ときどき殺人

1 stem

Japan
Mystery / Komedie

geregisseerd door Kazuyuki Izutsu
met Noriko Watanabe, Yôsuke Tagawa en Masataka Matsutôya

Een man en vrouw van middelbare leeftijd brengen een bezoek aan de plek van een nieuwe fabriek, waarbij ze terugdenken aan hun jeugd en de kleine zeephandel die ze dertig jaar geleden begonnen en wat nu een groot bedrijf is geworden. De vrouw ziet iemand die vertrekt en stopt om hem goedenavond te wensen, maar vraagt ​​zich af waarom hij daar eigenlijk is. Het wordt duidelijk wanneer ze het lijk van een jonge vrouw ontdekt. Alsof dat niet verontrustend genoeg is, krijgt fabriekseigenaar Kitazato vervolgens dreigbrieven waarin haar wordt gezegd dat ze naar de politie moet gaan om te bevestigen dat een onschuldige man de moordenaar is.