Dark Corner (2018)

Alternatieve titel: Pugni in Faccia

Italië / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Fabio Caramaschi

Mirco Ricci groeide op in een achterstandswijk in Rome, waar drugs en geweld aan de orde van de dag zijn. Op zijn zesde wordt hij gefilmd door zijn leraar op de basisschool. Het zijn beelden van een ongetwijfeld lastig, maar ook ontwapenend stoer jochie, dromend van een carrière als bokser. Mirco is uitgegroeid tot een sterke kerel met een beginnende bokscarrière, die het in de loop van de jaren daarop tot kampioen lichtzwaargewicht schopt. Zijn opvliegende karakter en overmatige drankgebruik brengen hem echter veelvuldig in de problemen.