Le Denier du Colt (1990)

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Claude Bernard-Aubert
met Michael Brandon, Guy Marchand en Jacques Toja

Er gebeuren vier moorden in achtenveertig uur in Nice. De moordenaar noemt zichzelf "The Exterminator" en de politie kan hem maar niet te pakken krijgen. Tom Lepski is een verzekeringsdetective en hij raakt betrokken bij het onderzoek wanneer Liza Mendoza, een beroemde violiste en tegelijk een vriendin van hem, slechts een paar minuten voordat hij haar bezoekt, wordt vermoord. Nadat een andere rijke vrouw is vermoord, ontdekt Lipski dat alle slachtoffers lid waren van de exclusieve Fifty Club. Allemaal behalve Lisa.