Ornamento e Crime (2015)

Portugal / Brazilië
Film noir / Misdaad

geregisseerd door Rodrigo Areias
met Vítor Correia, Tânia Dinis en Djin Sganzerla

Espada is een voormalig politieman die nu als privé-detective werkt. Zijn eenzame dagen brengt hij door met zijn camera, waarmee hij compromitterende foto's maakt, en zijn nachten met een prostituee. Wanneer hij een stuk film met daarop een levensechte moord in zijn handen krijgt, geschoten door een regisseur die inmiddels ook is overleden, besluit hij de machtige crimineel Gonçalves in zijn eigen nachtclub met de film te confronteren.