Hago Falta (2018)

Alternatieve titels: Ausencia de Mi | Absence of Me

Argentinië
Documentaire

geregisseerd door Melina Terribili

De nalatenschap van de gevierde Uruguayaanse muzikant en politiek activist Alfredo Zitarrosa (1936-1989), die in de jaren zeventig vluchtte voor de dictatuur, is 27 jaar niet aangeraakt. Nu proberen zijn vrouw en dochters de honderden dozen met memorabilia, filmpjes en muziek- en geluidsopnamen van de vergetelheid te redden. Sommige foto’s zijn al licht aangevreten, wat ze alleen maar poëtischer en nostalgischer maakt. Deze film gebruikt de schatkist aan materiaal om een origineel beeld te schetsen van de pijn van leven in ballingschap.