Dead Horse Nebula (2018)

Alternatieve titel: Nebula

Turkije

geregisseerd door Tarik Aktas
met Baris Bilgi, Ali Yavuz Ilman en Ömer Bora

Toen Hay slechts zeven jaar was, vond hij een dood paard in een open vlakte en keek toe hoe onder meer zijn vader pogingen ondernam om zich van het karkas te ontdoen. Dezer dagen is deze herinnering nog maar een vage vlek in zijn hoofd en is Hay er niet zeker van of deze scène zich ooit heeft voorgedaan. Toch voelde hij zich er altijd door getekend en wanneer hij zichzelf verwondt tijdens een rite, komt alles als in een flits terug. Hay onderneemt een spirituele reis waar hij geconfronteerd wordt met de band tussen mens en natuur.

Malick
Soortgelijke poster: Nuestro Tiempo (Carlos Reygadas).