Ma no Toki (1985)

1 stem

Japan

geregisseerd door Yasuo Furuhata
met Shima Iwashita, Shinobu Sakagami en Kaori Okamoto

Fukashi is een afgestudeerde scholier die zijn welvarende familie in Tokio heeft achtergelaten om te gaan leven in een kleine noordelijke kustplaats, waar hij een sober en zorgeloos bestaan leidt als werknemer van een vismarktbedrijf aan de haven. Na maanden van zoeken heeft zijn moeder Ryoko hem hier eindelijk gevonden en probeert ze opnieuw een band met hem op te bouwen. Ze huurt een klein appartement met uitzicht op het marktplein en komt regelmatig vis kopen aan de kraam van Fukashi. Maar die is hier niet van gediend.