Il Bene Mio (2018)

Italië

geregisseerd door Pippo Mezzapesa
met Sergio Rubini, Sonya Mellah en Dino Abbrescia

De laatste inwoner van Provvidenza, een dorp verwoest door een aardbeving, weigert mee te doen met de rest van de gemeenschap, die zich heeft gevestigd in Nuova Provvidenza en het verleden achter zich heeft gelaten. Voor Elia leeft zijn stad nog steeds en dankzij de hulp van een oude vriend, Gesualdo, spant hij zich in om zijn herinnering levend te houden. Wanneer de burgemeester hem beveelt om Provvidenza te verlaten, lijkt Elia op het punt te staan weg te gaan. Maar dan voelt hij plotseling een vreemde aanwezigheid.