Sound of Berlin (2018)

Duitsland
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Christian Lim
met Carolina Thiele, Alexander Krüger en Dimitri Hegemann

Een reis door de hoofdstad van de techno. Techno is meer dan muziek: het is een filosofie, een reden om te bewegen en een manier van leven. Sound of Berlin presenteert de elektronische muziekhoofdstad Berlijn en zijn technoclubscene. Terwijl we kennismaken met de dj's, clubeigenaren en feestgangers, maken we een weekendtrip door het bruisende nachtleven van Berlijn. Dat onder begeleiding van onze metgezel: de onderscheidende elektronische sound van Berlijn.

avatar van Mr Thee
Een docu waarbij Thiele als BD’er de technogeschiedenis in duikt... Er volgen talking heads: ook hier beginnen we in Detroit en Chicago, geeft Atkins wat lovende woorden over de tijd na de val van de muur en volgen vervolgens de Duitse technojaren. Love Parade, Marusha-huh Somewhere over the rainbow...oooja . Techno in duistere panden, de commercialisering... en dan...zijn we in het heden en is de docu heel snel en vrij oppervlakkig voorbij. En Thiele...wie?...aja die mooie vrouw. GRATIS gewoon op joetjoep..