Don't Be a Dick about It (2018)

Documentaire / Komedie

geregisseerd door Ben Mullinkosson

Peter en Matthew hebben allebei rood haar, groeien op bij hun ouders, zijn dol op elkaar en vliegen elkaar voortdurend in de haren. Peter is geobsedeerd door het televisieprogramma Survivor, waarvan hij de eliminatierondes elke dag volgens een onwrikbaar ritueel naspeelt. Zijn jongere broer Matthew heeft een extreme angst voor honden en probeert daar vanaf te komen. De camera volgt de twee liefdevol in hun dagelijkse leven thuis, dat gekenmerkt wordt door een warm familieleven, gezelligheid en een flinke ruzie hier en daar – de twee blijven broers. Ze accepteren elkaars tekortkomingen, maar maken ze net zo gemakkelijk belachelijk, en door alles heen blijft een onvoorwaardelijke liefde voor elkaar voelbaar.

avatar van Noud
"De groep heeft gesproken" Dat dit echt hele vervelende docu is.

avatar van Baboesjka
Een leuk kijkje in het leven van de broers Peter en Matthew uit Amerika. Ik heb mij er geen moment mee verdeeld, de lengte is fijn, niet te kort of te lang, en ik vind het interessante jongens. Een liefdevolle, dappere en soms grappige documentaire. 4*