Strnadovi (2017)

Tsjechië
Documentaire

geregisseerd door Helena Trestíková
met Michaela Katráková, Milan Petrina en Jan Strnad

Kijk ze daar stralend staan op hun trouwdag: Václav en Ivana Strnad, twee jonge architectuurstudenten die popelen om samen een leven op te bouwen. Helena Třeštíková volgde ze voor haar televisieserie Marriage Stories en dat bleef ze in de jaren erna doen, maar liefst 35 jaar lang. Het echtpaar voedt vijf kinderen op, een ongewoon aantal in socialistisch Tsjechië, en begint na de val van het communisme een eigen onderneming in Praag.