Caballerango (2018)

Mexico
Documentaire

geregisseerd door Juan Pablo González

Nando, een jonge cowboy op het Mexicaanse platteland, heeft na een ruzie met zijn vader zich van het leven berooft. In Caballerango zien we familieleden en dorpsgenoten van de jongen, die zich uiteenzetten met de nieuwe werkelijkheid die uit deze onverklaarbare tragedie opdoemt. Elk van hun verhalen onthult een ander aspect van dit boerendorpje, waar de modernisering ingrijpende veranderingen teweeg heeft gebracht. De confrontatie tussen een eeuwenoude leefwijze en de wereld van vandaag blijkt onder de jongere generatie ernstige identiteitscrises te veroorzaken.