Beastmode: A Social Experiment (2018)

Filipijnen
Documentaire

geregisseerd door Eshei Mesina
met Baron Geisler, Kiko Matos en Khalil Versoza

Beastmode verweeft twee verhaallijnen die ogenschijnlijk weinig met elkaar te maken hebben: de eerste twee jaar van het bewind van de Filipijnse president Rodrigo Duterte, berucht vanwege zijn oorlog tegen drugs; en de reconstructie van een sociaal en artistiek experiment over geweld en performance – een soort Fight Club 2.0. Spil van het experiment is de bekende Filipijnse acteur Baron Geisler. Hij lijkt zijn agressie niet onder controle te hebben en slaat in het openbaar aan het vechten. De sociale media ontploffen en een mediarel is het gevolg. Geisler en andere hoofdrolspelers blikken in videodagboekstijl terug op de opschudding die hun project teweegbracht.