Likemeback (2018)

Italië

geregisseerd door Leonardo Guerra Seràgnoli
met Denise Tantucci, Angela Fontana en Blu Yoshimi

Drie twintigers 'genieten' van een zon-, zee- en strandvakantie. Voor de omgeving hebben ze niet al te veel oog; alle tijd gaat op aan het maken van foto's en het vergaren van likes op diverse social media. Jaloezie en ruzie liggen op de loer als blijkt dat de dames vooral ook proberen elkaar de loef af te steken. Het wachten is op het moment dat de echte wereld door de illusies van de digitale wereld heen breekt.

Wellicht bedoeld als coming-of-age drama is dit goed beschouwd een vrij onschuldig en luchtig vakantiefilmpje over drie bevriende studenten en hun mobieltjes (het aantal "likes'). De film doet af en toe een halfslachtige poging om een serieuze toon aan te slaan. De dramatische kentering voel je ver van de voren aankomen. Het verhaaltje stelt niet veel voor, maar de meiden (en de Kroatische schipper) doen hun best om er wat van te maken.