Losing Alaska (2018)

Ierland / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Tom Burke

Een urgent verhaal dat op een tastbare manier de schrijnende gevolgen van de klimaatverandering verbeeldt. Het dorp Newtok in Alaska verdwijnt door stijgende omgevingstemperaturen langzaam in zee. De 375 bewoners van dit prachtige, uitgestrekte, permafrost-gebied leven al jaren met de constante angst om op een dag letterlijk kopje onder te gaan. We zien hoe de Yup’ik volgens de traditionele manier met visvangst en jacht in hun eigen onderhoud voorzien.