The Great British Mortgage Swindle (2016)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Michael O'Bernicia en Michael O'Deira

De Great British Mortgage Swindle is een documentaire over de geïnstitutionaliseerde hypotheekschuld en de brutaliteit van uitzetting door rechterlijke bevelen. De film, die acht jaar in de maak was, richt zich op de arrogante medeplichtigheid van de juridische professionals, die naar schatting 11,2 miljoen hypothekeneigenaren illegaal advies hebben gegeven de laatste drie decennia; en de ongebreidelde corruptie van rechters op bijna elk niveau van de rechterlijke macht. De film beschrijft tevens de meeslepende verhalen van vijf pioniers, die de afgelopen zes jaar hebben gestreden voor gerechtigheid in en buiten de rechtbank.