O Vasilias (2002)

1 stem

Griekenland

geregisseerd door Nikos Grammatikos
met Vangelis Mourikis, Marilita Lambropoulou en Minas Hatzisavvas

Vangelis, een voormalig drugsverslaafde van midden dertig die verlangt naar verlossing en een grote verandering in zijn leven, is na vijf lange jaren van detentie beland in een gezichtsloos en wreed Athene. Bijna tot op zijn knieën gedwongen, ligt zijn enige uitweg in zijn opa's vervallen landgoed ergens in een godvergeten Peloponnesisch dorp. Hier wordt Vangelis als buitenstaander echter ook als een paria behandeld. Hij zal spoedig de ongeschreven wetten van de gesloten gemeenschap onder ogen moeten zien, want een borrelende spanning dreigt over te koken.