Team Khan (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Sport

geregisseerd door Blair MacDonald en Oliver Clark
met Amir Khan, Manny Pacquiao en Floyd Mayweather

Bokser Amir Kahn is een superster in het Verenigd Koninkrijk. Buiten de ring moet hij worstelen met de betekenis van familie, roem en religie, terwijl hij uitgroeit van het wonderkind van het boksen tot een professionele vechter. Als amateur won hij een zilveren medaille in de divisie van de lichtgewichten op de Olympische Spelen van 2004 en werd hij op 17-jarige leeftijd de jongste Olympische medaillewinnaar in Groot-Brittannië. Hij werd professioneel op zijn 19de en binnen vier jaar wereldkampioen bij de lichtgewichten.