Prodigy (2018)

Drama / Thriller

geregisseerd door Nathan Leon
met Tyler Roy Roberts, Cory Kays en King Amir Allahyar

De nabije toekomst. Erik Black beleeft een moeilijke periode omdat zijn vrouw Emily overleden is. Hij leidt een geïsoleerd leven en heeft geen doel. Daar komt verandering in wanneer zijn van hem vervreemde zoon voorspelt dat er een einde zal komen aan de mensheid. Vader en zoon beginnen aan een bijzondere reis met de bedoeling de wereld te redden.

avatar van joshua1988
low budget film met laagste allooi bezetting, alles is ver onder de middelmaat, en zelfs nog minder dan een B-film. Ik liet me verleiden door de korte inhoud, verveelde me al snel maar keek 'm toch af; een marteling zogezegd. Elke dreiging in dit misbaksel is nep, waarmee het geheel een slap aftreksel is geworden. Maar wel extra zielig want de jongen die voorspelt dat de aarde binnenkort op zwart zal gaan, is ook nog eens de volle 109 minuten schor en slecht verstaanbaar, en zijn vader, ach, die zuipt zich krom van de ene naar de andere scene. Reddeloos dus. Het einde laat zich amper raden, een 1/10 voor het affiche dan maar.