Closing Time (2018)

Duitsland / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Nicole Vögele

Aan een druk kruispunt onder een viaduct in Taipei zijn onder sfeerloos tl-licht diverse ondernemers aan het werk, onder wie een echtpaar van middelbare leeftijd dat een eenvoudig eettentje runt. Even verderop leegt een jonger stel speelautomaten; in een markthal navigeren scooters tussen de koopwaar; twee knalrode tropische vissen in een aquarium geven elkaar kusjes. Regisseur Nicole Vögele observeert het in alle rust en wisselt close-ups af met wijde shots en korte gesprekken met stilte.

Malick
Hopelijk krijgt deze documentaire buiten het IDFA om ook nog een release? Klinkt goed.