A Thousand Girls like Me (2018)

Afghanistan
Documentaire

geregisseerd door Sahra Mani
met Khatera

De moed van de Afghaanse Khatera, begin twintig, moet niet worden onderschat. Zij werd van kinds af aan misbruikt door haar vader, werd diverse keren zwanger van hem, onderging een aantal abortussen en beviel uiteindelijk van een dochter. Op aanraden van een moellah deed ze haar verhaal in een televisieprogramma, waarna ze haar vader aanklaagde. Als de film begint, is Khatera opnieuw zwanger. Het kind dat ze draagt, is bewijsmateriaal: bewijs dat haar vader haar verkrachtte. A Thousand Girls like Me volgt de strijdbare twintiger en haar moeder van dichtbij, en laat zien hoe weinig steun Khatera krijgt van haar broers, die al die tijd wisten wat er gaande was, maar niet ingrepen.