Turpinajums (2018)

Alternatieve titel: To Be Continued

Letland
Documentaire

geregisseerd door Ivars Seleckis

De herinnering aan zijn eigen verstoorde jeugd in de duistere jaren veertig was voor regisseur Ivars Seleckis aanleiding om met deze documentaire vast te leggen hoe de hedendaagse Letse jeugd opgroeit. Vijf Letse kinderen, afkomstig uit verschillende plaatsen in het land, worden gevolgd tijdens hun eerste schooljaar. Glebs en Zane wonen allebei in Riga; Kārlis helpt buiten schooltijd al mee op de boerderij; met een moeder die in Groot-Brittannië werkt groeit Anete op bij haar oma; en Anastasia loopt elke dag een lange weg door het bos om de bus naar school te halen. De film geeft niet alleen een beeld van de kinderen en hun diverse achtergrond, maar verschaft ook een inkijkje in het Letse onderwijssysteem, dat de kinderen veel vrijheid en verantwoordelijkheid lijkt te geven, en toont het overweldigende landschap door alle seizoenen heen.