A Northern Soul (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Sean McAllister
met Steve Arnott en Sean McAllister

Als zijn thuisstad Hull in 2017 wordt verkozen tot City of Culture, wordt gerenommeerd filmmaker Sean McAllister uitgenodigd als creatief directeur voor de openingsceremonie. Een mooie gelegenheid om ook eens te kijken hoe het gaat met de ooit zo bedrijvige havenstad. Zijn ouders merken op dat er van de oude glorie nog maar weinig over is. Maar wellicht komt daar met dit cultuurjaar verandering in. McAllister volgt de sympathieke en enthousiaste magazijnbediende Steve, een hiphopliefhebber die vanwege het cultuurjaar de kans krijgt met een mobiele opnamestudio achterstandswijken te bezoeken om de lokale jeugd te helpen hun eigen raps te maken.